THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Zatímco většina národa s mobilem v ruce hledala tu svou superstar, já měl o té své, alespoň pro tento večer, naprosto jasno. Švédští crust matadoři DISFEAR přijeli vyplenit strahovský klubík 007 a u toho jsem rozhodně nehodlal chybět. Seskupení, jehož kořeny sahají až do roku 1989, dnes patří k základním pilířům nekopromisního a rychlého rock & rollu, jinak též zvaného crust.
Banda v čele s vokalistou Tomasem „Tompa“ Lindbergem, jehož mnozí znají z působení v death metalových AT THE GATES nezůstala své pověsti věru pranic dlužna. Hned s prvním hrábnutím do strun a následnou zpětnou vazbou se na sedmičce rozpoutává skutečná mela. Kytarové duo + basa drtí jednu odrhovačku za druhou a Tomas svým chlapáckým „Lemmy Killmeister“ řevem ještě přilévá olej do ohně. DISFEAR se s tím nijak nemazlí a nebýt Tomasových komentářů, tak mám problémy se v jednotlivých skladbách vůbec orientovat. Mimochodem, ten si velice pochvaloval rozdováděné pražské publikum, čítající dle mých odhadů něco málo přes sto hlav. Novější skladby byly prostřídány s kousky z dnes již klasického minilaba „A Brutal Sigh Of War“ z roku 1993 a samozřejmě došlo i na nějaký ten cover. DISFEAR jsou živým důkazem toho, že i zdánlivě stereotypní a neinvenční muzika dokáže skvěle bavit. Když k tomu připočteme suverénní výkon celé kapely, není co řešit. Pochopitelně došlo i na přídavky (myslím, že to byly tři kousky). DISFEAR nezklamali, hlavu pročistili, vypláchli …
Ještě před setem DISFEAR nás svým vystoupením počastovala dvojice předskokanů. Těmi prvními byli američtí melodici HEROD. Ti přijeli představit svou aktuální nahrávku „For Whom The Gods Would Destroy“ vycházející na etiketě Lifeforce Records. HEROD se ve své muzice snaží absorbovat thrash metal a heavy metal, přičemž vše fůzují s HC postupy. Nevím jak HEROD zní studiově, ale živé vystoupení se jim moc nepovedlo. Snad za to může i fakt, že publikum bylo naladěno na poněkud jinou notu. Dalším negativem byly zpěvové linky, které vokalistovi moc nesedly. V tvorbě HEROD jsou až příliš často ke slyšení cizí vlivy, které navíc ještě netvoří konzistentní celek.
O poznání lépe jsou na tom němečtí FEAR MY THOUGHTS. Metal/coreovou masáž, produkovanou touto pěticí, jsem si s radostí vychutnal. FEAR MY THOUGHTS sází především na intenzitu hudebního projevu, přičemž prim hraje dvojice hutně riffujících kytar se zdatnou pomocí bombardující rytmické sekce. Skladby jsou převážně rychlého a někdy i poměrně zběsilého tempa. Kapela působí sehraně a očividně ví, co a jak chce hrát. Myslím si, že nejeden neortodoxní HCčkář musel být s výkonem FEAR MY THOUGHTS spokojen. Pravda, najdou se i mnohem lepší šíbři, ale dobrý standard je dobrý standard, a ten FEAR MY THOUGHTS potvrdili.
Myslím, že král večera byl už dopředu znám a tak nikdo asi nebude namítat, když prohlásím, že švédští DISFEAR odsunuli zbylě dvě kapely do role pouhých statistů…
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.